PYTANIE CZYTELNIKA: Kupiłem ciągnik rolniczy nowy od dystrybutora/dilera (ok. 1,5 roku temu). W ciągniku kilkakrotnie psuł się podnośnik. Za każdym razem przyjeżdżał po naprawie zepsuty, więc ponownie trzeba było go odsyłać do naprawy. Takich napraw było kilka, co w sumie dało kilka miesięcy, gdy ciągnik nie był używany (był w naprawie). Czy mogę wnioskować o wydłużenie gwarancji za ten czas albo odszkodowanie?
Rolnik, który nabył od dystrybutora/dilera nowy ciągnik rolniczy na gwarancji może wykonywać uprawnienia gwarancyjne w czasie trwania ochrony gwarancyjnej. Czas trwania gwarancji powinien być określony w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli w oświadczeniu gwarancyjnym nie zastrzeżono innego terminu, to termin gwarancji wynosi 2 lata. licząc od dnia, kiedy ciągnik został wydany rolnikowi.