Poseł Czarnecki jeździł do Brukseli ciągnikiem siodłowym. Pojazd stał się ostatnio bardzo popularny. Napisał do nas Czytelnik i zadał pytanie, w którym występuje ciągnik siodłowy: Mam ciągnik siodłowy oraz naczepę. Chciałbym przewozić swoją kukurydzę do skupu oddalonego o 160 km w linii prostej. Czy muszę rejestrować za pomocą karty kierowcy całą trasę? Czy może wystarczy, że jak dojadę do 100 km od siedziby gospodarstwa, to dopiero zacznę rejestrować pracę od 101 kilometra do punktu skupu? Odpowiadamy.
Komisja Europejska pracuje nad zmianami przepisów regulujących transport żywych zwierząt. Zaostrzone normy czasowe, które proponuje KE, odbiją się negatywnie na pracy przewoźników i kierowców. Proponowane zmiany budzą niepokój przewoźników i kierowców.
Przedstawiony projekt proponuje olbrzymie zmiany. Dotyczą one skrócenia maksymalnego czasu transportu do ubojni. Projekt zawiera dodatkowe wymagania co do temperatury przewozu na zimę i lato.
Propozycje Komisji zakładają, że maksymalny czas transportu zwierząt na ubój będzie musiał wynosić maksymalnie 9 godzin. Transport zwierząt nieprzeznaczonych do uboju będzie mógł trwać maksymalnie 21 godzin. W takim przypadku kierowca będzie musiał co 10 godzin zrobić co najmniej 60-minutową przerwę.
© Wiedza i Praktyka
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.