Pytanie: Prowadzę gospodarstwo rolno-hodowlane. Zakupiłem ciągnik CASE we wrześniu 2017 roku. Ponieważ w sezonie popsuły mi się dwa ciągniki, a koszty najmu zastępczych maszyn byłyby zbyt wysokie, zdecydowałem się na zakup nowej maszyny. Złożyłem rozliczenie faktur i PIT do biura rachunkowego w Bielsku Podlaskim, ono rozlicza gospodarstwo. Niestety nie przysyłają wykazu faktur dla mnie i nie mogłem w porę zauważyć braku faktury, a w wyniku kapryśnej pogody wszystkie prace się spiętrzyły (żniwa, kolejne zasiewy i koszenie traw). W zaistniałej sytuacji zgubiłem jedną fakturę sprzedażową. Zwrot miał nastąpić 24 grudnia 2017 r. i miałem go przeznaczyć na spłatę pożyczki zaciągniętej na zakup nowego ciągnika. Co w tej sytuacji mogę zrobić, by przyspieszyć zwrot VAT i co zrobić z pożyczką?
Pozostało jeszcze 92 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Treść artykułu dostępna dla stałych czytelników „Agrodoradca”
Dołącz do grona czytelników
„Agrodoradca”
Autor: Piotr Szulczewski
ekspert podatkowy PIT.pl; analityk, prawnik specjalizujący się w zagadnieniach podatkowych, szczególnie w podatku VAT i PIT, prawie rolnym, gospodarczym, cywilnym i skarbowym